توسعه دهنده کسب و کار که همینطور یک مدیر توسعه کسب و کار نیز نامیده می شود، می تواند چندین نقش مختلف را در یک پروژه واحد ایفا کند که بر آینده ی یک شرکت تأثیر می گذارد.

بعضی از موقعیت ها، وظایف توسعه کسب و کار را به عهده دارند، حتی اگر اصطلاح ” توسعه دهنده ی کسب و کار ” هرگز در عنوان ظاهر نشود. به طور کلی، یک توسعه دهنده کسب و کار به دنبال راه های جدید برای کسب درآمد است، که گاهی اوقات به معنی خروج از یک کسب و کار و شروع کسب و کاری جدیدی دیگر است.

توسعه کسب‌ و کار (انگلیسی: Business development) زیرمجموعه ای از حوزه‌ های کسب‌ و کار، تجارت و نظریه سازمانی است، که هدف آن ایجاد ارزش بلند مدت برای یک سازمان، از طریق مشتریان، بازار و ارتباطات فردی می‌ باشد و مستلزم فرایندهایی برای توسعه و پیاده‌ سازی فرصت‌ های رشد در داخل و بین سازمان‌ ها است.

توسعه کسب‌ و کار شامل کلیه برنامه‌ ریزی‌ ها، استراتژی‌ ها، فرایندها و اقداماتی است، که در راستای ایجاد و پیاده‌ سازی فرصت‌ های رشد یک سازمان لازم می‌ باشند.

هدف از توسعه کسب‌ و کار خلق ارزش بلند مدت و پایدار برای یک کسب‌ و کار و مشتریان آن می‌ باشد. در عمل مفهوم توسعه کسب‌ و کار، کلیه فعالیت‌ های راهبردی و عملیاتی، از مرحله شکل‌ گیری یک ایده، تا راه اندازی کسب‌ و کار جدید، یا گسترش کسب‌ و کار موجود و حرکت آن در مسیر موفقیت، درآمد زایی و ارزش آفرینی را در بر می‌ گیرد.


1 دیدگاه

یک نویسندهٔ دیدگاه در وردپرس · ژانویه 29, 2020 در 2:59 ب.ظ

سلام، این یک دیدگاه است.
برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاه‌ها، لطفا بخش دیدگاه‌ها در پیشخوان را ببینید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *