توسعه دهنده کسب و کار که همینطور یک مدیر توسعه کسب و کار نیز نامیده می شود، می تواند چندین نقش مختلف را در یک پروژه واحد ایفا کند که بر آینده ی یک شرکت تأثیر می گذارد.

بعضی از موقعیت ها، وظایف توسعه کسب و کار را به عهده دارند، حتی اگر اصطلاح ” توسعه دهنده ی کسب و کار ” هرگز در عنوان ظاهر نشود. به طور کلی، یک توسعه دهنده کسب و کار به دنبال راه های جدید برای کسب درآمد است، که گاهی اوقات به معنی خروج از یک کسب و کار و شروع کسب و کاری جدیدی دیگر است.

توسعه کسب‌ و کار (انگلیسی: Business development) زیرمجموعه ای از حوزه‌ های کسب‌ و کار، تجارت و نظریه سازمانی است، که هدف آن ایجاد ارزش بلند مدت برای یک سازمان، از طریق مشتریان، بازار و ارتباطات فردی می‌ باشد و مستلزم فرایندهایی برای توسعه و پیاده‌ سازی فرصت‌ های رشد در داخل و بین سازمان‌ ها است.

توسعه کسب‌ و کار شامل کلیه برنامه‌ ریزی‌ ها، استراتژی‌ ها، فرایندها و اقداماتی است، که در راستای ایجاد و پیاده‌ سازی فرصت‌ های رشد یک سازمان لازم می‌ باشند.

هدف از توسعه کسب‌ و کار خلق ارزش بلند مدت و پایدار برای یک کسب‌ و کار و مشتریان آن می‌ باشد. در عمل مفهوم توسعه کسب‌ و کار، کلیه فعالیت‌ های راهبردی و عملیاتی، از مرحله شکل‌ گیری یک ایده، تا راه اندازی کسب‌ و کار جدید، یا گسترش کسب‌ و کار موجود و حرکت آن در مسیر موفقیت، درآمد زایی و ارزش آفرینی را در بر می‌ گیرد.


1 دیدگاه

یک نویسندهٔ دیدگاه در وردپرس · ژانویه 29, 2020 در 2:59 ب.ظ

سلام، این یک دیدگاه است.
برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاه‌ها، لطفا بخش دیدگاه‌ها در پیشخوان را ببینید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پاسخ دادن به یک نویسندهٔ دیدگاه در وردپرس لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *